Länge sedan..

FÖRLÅT! Förlåt för att jag varit så dålig på att skriva här. Jag ska bättra mig, jag ska iaf försöka att göra mitt bästa :)

Det har hänt ganska mycket sen JAG skrev sist, kommer inte ens ihåg när eller vad det var jag skrev om, hehe.
Jag åkte ju hem till Gävle där den 17:e December. Tanken var ju att jag så snart som möjligt skulle 'flytta hem' till Mammsen och få hjälp av hemsjukvården i Andersberg, men dom klarade inte ens av att behandla rätt på Sjukhuset i Gävle så hur skulle det då funka med hemsjukvård tänktes det nog.
Jag tror personligen att det skulle ha funkat finfint både på Sjukhus och hemsjukvård bara Läkare / Sköterskor vågat haft mer kontakt med Sahlgrenska.. Exempelvis; Gävle klagade inför oss om dålig rapportering och någon nämnde också att det 'var för mycket' papper.. Detta skylldes det på när vi (Jag, Pappa, Mamma eller brorsan.) kom på något som gjordes fel! Om dom istället hade lyft luren och slagit några siffror och ringt antingen avdelningen jag är inlagd på här i Gbg eller kanske något utav nummrena till någon av mina läkare här och istället frågat dom om det dom inte förstod i pappren så hde dom LÄTT och SNABBT fått rätt ordination/er!
Men näedå, istället chansar (?) vi med hur mycket vätska hon ska ha, om hon ska ha elektrolyter i nutritionen eller inte, ska hon ha långtidsverkande insulin och när ska den isåfall ges? OSV OSV...
SUCK!

Några roliga saker hann jag dock med, de få dagar jag mådde bra :)
Jag kunde träffa familj, släkt och vänner nästan precis när jag ville - Det var helt underbart!
Jag hann träffa världens sötaste unge, Jasmine, som jag saknat massor. Och saknar massor nu.
Men det ALLRA ALLRA BÄSTA var att jag fick vara hemma hos mamma några timmar på julafton!
Vad jag kan minnas så har aldrig hela släkten firat jul tillsammans, vi är så många så det har blivit lite uppdelat liksom..
Men den här julen firades med Mamma, Pappa, lillesyster, lillebror x 2, Moster Tina + karln Naser och kusin Jasmine, Moster Tania + Karln Peter och kusiner Timmy, Amanda, Sandra och Patricia, Morbror Tony och kusin Johan (Fru Anne + kusiner Niklas och Emil var dock ej med.. Det var tråkigt!) Mormor och morfar - Det var Mammas sida av släkten.
Sen var även Farmor, Faster Maria + karln Thomas och kusiner Julia, Harry och Hugo, Farfar var där en sväng han med.
Två av mina bästa vänner Sanna och Jessica dök upp en sväng dom med, fast dom kom mitt i tomtebesöket så det blidde en riktigt snabb visit, men det förgyllde min dag lite extra


Tack allihopa för en perfekt julafton!

Jag fortsätter på det här inlägget senare - Nu ska jag träna för andra gången idag!!

Kommentarer
Postat av: Andreas

Träna på du!

En annan har ju också börjat träna.

Styrke träna.

Så trött på att se ut som en anorektiskt sjuk man, ne snarare typ kvinna. Eller typ barn som svälter i Afrika. Eller när jag såg en bild på dig hur du låg i sjukhussängen och gått ner i vikt.

Trots att du gått ner i vikt är du inte smalare än mig! Hahaha.

Så känns som man är tvungen att ta tag i det där med styrketräningen alltså, så nu ska jag träna alla dagar i veckan. Vissa dagar trampar jag lite på träningscykel dock för att bränna magfett som jag fått.

Ja, det är komiskt det där jag har spinkigaste armarna och handlederna, men börjar få fetmage.

Snyggt?! Nej.

Hoppas allt är bra där du är iaf.

Hoj





2009-01-25 @ 02:14:20
URL: http://www.metrobloggen.se/andreaslanger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0