tisdag eftermidagen blev lite seg, op.

Mja, efter de ja  skrev i förra inlägget så gick jag upp till lina, hon hade precis kommit ner från dialysen, va glad o så, vi skulle gå ut, hon satte sig på sängkanten, och det började rinna blod i läckpåsen, och det bara rann på, dom tömde 500ml, och det fortsatte att rinna, dom tog HB på det, testa hur mycke blod det är i det som rinner ut, det va 88, och linas blod ligger på 108, som jag har fattat det iaf, så det var ju nästan rent blod som rann ut. Sköterska hämtade Malin (kirurg, läkare), hon sa "du måste nog lägga dig ner igen" så gjorde hon det, och blev riktigt ledsen och less vilket jag förstår. Hon kollade o så, de va mycke blod i magpåsen, så sköterkor fick stå och hålla så de inte rann ut så hon inte tappade så mycket, skulle väl tippa på att hon tappade 1L blod iaf. 

Iaf så stog sköterskor och höll för, malin sa vi ringer OP, påsen blev tillslut full och det började såklart läcka, överallt. sen efter en timme eller 2 när hon hade legat o blivit plågad i skiten, så fick hon åka ner, de va nära att vi inte fick åka in för hon hade käkat 8 halva jordnötter, men jag fick spola gastrostomin så vare lugnt sen när dom såg att vi fick ut det.

Väntade på hennes rum, hon åkte väl in vid 22-23 tiden vet inte riktigt, kom tillbaka kl 4 iaf,  som jag fattade så va de ett kärl som "gått av" så de hade legat och pumpat ut blod, och de fixades med 2 stygn, de va ytligt iaf, så de va inte inne i nån tarm eller någe. 

Så idag sov hon till 3 tiden nångång, sen tränade hon me gunilla, ja passa på att tvätta. sen så gick hon en bit, sen ner i rullstol och ut va väl uppe i en timme eller nått skulle ja tro i stolen. sen gick vi o kollade på en hiss typ =D. 

Träffade en läkare som de va längesen jag träffa iaf, vet inte me lina, mannen-med-gris-gosedjuret. tyckte de va skitkul att se Lina. sen gick vi upp, över till sängen, kollat på en skitrolig serie, hon käka lite mackor, sen drog jag till villan där jag är nu.

thats the days.

kommer lite sjuka gbg bilder senare.

Kommentarer
Postat av: Suss

Lovley att höra din röst idag! Saknar dig här så jag blir tokig! Älskar dig fru

2008-11-20 @ 07:55:34
URL: http://sussiessaga.blogg.se/
Postat av: mamma

ja fasen vad otäckt det måste varit. Sen att hon var nere på OP så länge, lite nervöst blev det. Men nu är det fixat iallafall, å slutat blöda + att hon fick ngr påsar blod. Lina du är ju så stark, träning på em blev det ju ändå, fast det hänt lite mycket då på kvällen/natten. När du ringde mig senare då var ni ute oxå :). Så duktigt!



Puss Puss på er från mamma

2008-11-20 @ 12:14:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0