Skit!

Jävla skit. VAC'en suger inte som den ska, vilket gör att svampen blir mättad. Blir svampen för mättad så kommer det tillslut att börja läcka ifrån magen och tejpen kommer lossna.
För er som inte vet vad en VAC är så kan jag förklara att det är en maskin, och i (?) ja, magen är ju inte helt stängd, i magen sitter en sorts svamp,som täcker 'hålet' i buken.Över den där svampen sätter man sedan en megastor genomskinlig tejpbit och på tejpen gör man sen ett litet hål och därpå  sättes en sug, med slang. Slangen går sedan till den där VAC-maskinen som suger så att det blir ett vakum i buken.
Hålls inte det vakumet så blir det som det är nu. Och det gör ont. Det pyser, och det kan börja läcka när som helst.

Det är helt enkelt skitjobbigt. Och läkaren som är jour vill inte lägga om! vadå vill inte?!? ÅH!
Jag blir så less på att ha det såhär. Jag vill inte ligga på sjukhus något mer, jag vill hem. Jag vill leva som alla andra. Jag vill kunna gå till affären och köpa en chokladbit eller en läsk. Och få svälja det! Jag vill hem till mina vänner och min familj (!!!!!!!!)
Jävla cp-gud om du nu finns, vad fan har jag gjort för att förtjäna detta jävla helvete...? Va? Va?

WebCamade med Jasmine idag. Jag höll på att börja gråta. Men jag höll det inne.. Jag känner tårarna i halsen nu med. Jag vill hem till henne! Jag vill gå ut och gå med henne, leka i lekpark osv.

Men istället måste jag ligga här, på andra sidan Sverige ifrån alla jag älskar.
Som tur är så har jag brorsan här.. Det gör det hela lite lättare. Men ibland längtar jag hem så mycket att jag funderar på att ge upp, åka hem och leva med  dropp.. som innan.
Men vad skulle det vara för liv egentligen,,,,,

Jag saknar er, så ni vet.
(slängpuss till Jasmine)

Kommentarer
Postat av: Sanna

Älskade vän. Vi saknar dig som tusan ska du veta!!! PUSS

2008-05-17 @ 20:14:46
URL: http://grusa.blogg.se
Postat av: Anonym

Saknar dig som sjutton tjejen!
Puss, älsk!

2008-05-17 @ 20:19:09
Postat av: Suss

åååh älskade vännen. Kämpa på bruden. Man vet inte riktigt vad man ska säga. Men jag kan iaf säga att jag har en överraskning på G till sommaren iaf :)
ska bara fundilera ut dom sista sakerna å sånt..
fan bejben. jag önskar jag kunde byta. Det vet du.
love

2008-05-17 @ 21:21:08
URL: http://sussiessaga.blogg.se
Postat av: mamma

Ååå gumman,vi saknar dig jättemycket!!
Om jag bara kunde göra dig frisk,men snälla ge inte upp,det kommer att bli bra.
Förstår att du längtar hem till oss å din kompisar.
Jag kommer neråt snart å sen är planerna att Jasse å Tina mfl ska komma ner oxå.Jag lider såå med dig gumman.Snälla fortsätt kämpa,du har gjort såna framsteg med träningen har jag hört,så snart så orkar du upp å gå.Det är ju skit att VAC pumpen dummar sig.Vi syns snart,längtar å älskar dig jättemycket!!! Puss Puss

PS Du har världens bästa lillebror!!!

2008-05-17 @ 22:22:02
Postat av: Hannie

Jävla pump! Men du bejbi, INTE ge upp! Du kommer fixa det bättre än nån annan! Fan om jag bara kunde knäppa lite med fingrarna och allt blev bra, då skulle jag knäppa tills de blödde! Kämpa på Kerstin och kom hem hel och pigg och frisk och med världens finaste kamera så drar vi ut på fotoäventyr, ok? OKEEEJ?! (JAAA!) :D Puss och kram!

2008-05-17 @ 23:05:46
URL: http://cedella.blogg.se
Postat av: danne

Inge konstigt alls att du känner som du gör, spec efter idioten som va in ikväll/natt, men jag vet och du vet att du klarar det här!

2008-05-18 @ 02:27:09
Postat av: Moster Tina

Ååååå gumman förstår att det är jobbigt. Men ge inte upp snälla, du kommer fixa det här och få komma hem till alla oss. Som mamma sa vi planerar här för att komma och hälsa på dig.

Älskar dig. Pussar o Kramar

2008-05-18 @ 08:28:52
Postat av: mormor o morfar

lilla goa duktiga gumman ge inte upp det kommer att gå bra det här vi älskar dig puss o kram mormor o morfar

2008-05-18 @ 10:35:07
Postat av: Elli

Gummman..:(... jag skulle ta bort all din smärta om jag kunde..du förtjänar verkligen inte detta.. men jag hoppas för din å alla i din omgivnings skull att du kämpar.. men mest för din egna skull. så du får komma hem sen.. jag älskar dig gumman.. pusss å kraaam Elli

2008-05-18 @ 16:08:53
Postat av: anna (girltoyen)

fortsätt kämpa tjejen! ja har sagt de så många gånger nu och ja kan säga de flera gånger om dagen om de hjälper :)
ja accepterar inte att du ger upp, ja vet att vägen känns lång och bråkig och alla som gör de svårare och jobbigare kan ta o sticka till de sälla jakt-markerna (aka hell).
vet att de känns tungt och allt går i mot en,, men de är inte långt kvar bejb, du klarar de här, men tills dess får du tänka glada tankar, som när vi kammade ur ditt hår efter hår-förlängningen och vi skrattade så vi nästan kissa på oss, (iaf jag) eller när vi gjorde kycklingsmör :) för du vet att snart kan vi göra en massa annat skumt som bara anniz o cro lyckas med :)
kämpa på älsk ja vet att du klarar de här!
ONE LOVE!

2008-05-18 @ 17:41:54
Postat av: Sussi

Åh,SUCK!
Vad ska jag säga Lina?Kämpa på,håller tummarna,tänker på dig...........Känns futtigt och orättvist!Fanns det något,vad som helst,som kunde "trolla bort" ditt elände,så var vi många som
på studs skulle se till att det hände!OCH KLART ATT DET ÄR NÅN MENING MED DET HÄR!!!!!Även om det verkar idiotiskt!!!!!DU är så speciell och förmodligen en av dom få som fixar det här!Varför?Ja det svaret finns nånstans i framtiden Lina.Så är det med allting.Det ena ger det andra liksom.Men i väntan på framtiden,så kan du väl försöka bli lite förbannad!?Adrenalin du vet?!Det kan vara bra att ha ibland.Du har all rätt att vara förbannad vet du!
Och som sagt,jag kan bara säga:tänker på dig,kämpa på,håller tummarna.......MEN JAG MENAR VERKLIGEN DET!!!!!!!!!!

KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM

Sussi

2008-05-18 @ 23:17:01
Postat av: Sara (Lkpg)

Jag känner igen mig så jäkla mycket i det du skriver bejb! Ibland bara deppar man ihop (o de e inte lite man deppar ihop!) o tycker att all den här skiten är så orättvist. Jag vet att mina ajaj är piss i havet om man jämför med dina, därför fattar jag hur deppad, tjurig o förbannad du borde bli när du mår som sämst, eftersom jag har mina djuuupa dalar jag faller ner i.. Jag tror att det bästa man kan göra dom stunderna är att vara med familj o vänner som man älskar, o som gör att man känner sig älskad tillbaka.

Jag hade nåra sköterskor som jag höll på att strypa stundtals, attans va ful i mun jag va mot dom! Ett tag va jag så rädd för att dom skulle förvärra allting att pappa fick ta ledigt från jobbet o dela sal med mig, o så ska det banne mig inte va! De är så nonchalanta o kan inte lyssna på en när man faktiskt vet bättre själv!

Hoppsan! märkte att det inte blev någe glad kommentar det här:S Hmm, det ville säga är iaf att även fast jag inte på långa vägar varit med om det du är med om, så har jag iaf varit med om några av sakerna, o vet litegrann hur det känns när det är som värst. Jag ska brumma ner till dig i min lilla bil nån dag o pigga upp dig, men jag vet inte när.. På onsdag är det operationsdax för mig o nästa operation blir förhoppningsvis i höst, ska försöka tajma in dej nångång mittimellan=) Puss o smek ;)

2008-05-19 @ 23:57:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0