gårdagen

Jaaa, igår blev det lite grejjer, solen sken och lina sa "jag vill åka ut i sängen" även om det inte går att åka ut ute, så vill jag åka så ja slipper se rummet ett tag, vi kom fram till att alla dörrar på sahlgrenska är för små för hennes super-civasäng snackades lite, pontus sa "jag säger inte att du ska nu men hur länge sen var de du satt i rullstolen?" en månad typ svarade Lina, snackade lite o sa att de är ju inga problem att vi lyfter över dig för du väger ju bara 40 - 50 kg, för då kan vi ju gå ut vart vi vill om du sitter i rullstolen. Det gick hon med på..

Jag (danne) Rob,madde och pontus lyfte i hennes lakan ner i stolen som stog brevid, vips sa de bara så satt hon där helt smärtfritt. Sen började vandringen utåt, de va faktiskt 20+ här i göteborg igår, och när hon kom ut genom dörren sa hon "SHIT VA SKÖNT DET VA UTE DE HÄR SKA VI GÖRA VARJE GÅNG DET ÄR SOL!" (första gången hon va ute sen Januari) vi gick och kollade vid botaniska där, men de va lite för mycke offroad för stolen. Sen gick vi till apoteket och hon shoppade loss, sen satt vi oss i solen ett tag och ringde på pontus så kom han ut o va me oss ett tag.

Sen gick vi upp till Civa och hälsade på en massa sköterskor, sa åt nån sköterska att vi vela träffa bengt åke (civa hövding typ) dom ringde, han satt ute i solen, men sa "är lina där så kommer jag nu direkt" så han kom upp o såg glad ut och tyckte hon va väldans pigg.

Sen drog vi oss mot pressbyrån och köpte glass och satte oss utanför akuten typ, under ett par träd och åt glass,

sen efter ett tag så gick vi tillbaka för lina kännde sig trött, men innan vi gick in i rummet leta vi reda på sjukgymnasten så hon fick se att vi va ute och åkte hon blev glad hon me.

Vid 3 tiden lyfte vi tillbaka henne till sängen då hade hon vart uppe i 2 timmar. Hon somnade ganska direkt, sov tills typ 22:30 då fick hon åka ner på omläggning och nu vakna hon ganska nyligen 10:20 typ så hon har sovit ett par timmar.

Riktigt grymt gjort, gjorde min dag de där, att tänka på också är att det läckte om omläggningen och då brukar hon inte vela röra sig så mycke, men igår så funkade det. Nu ska vi upp på dialysen sen hoppas jag att vi tar en promenad idag med. Kommer lite bilder här nere.

/D

image26
Madde Lina och Danne

image27
en glad Madde och en glad jag nere för en påhälsning nere på intensiven.

image28
Försökte ta oss in i botaniska trädgården men det var för mycket terräng för min super-rullis :(

image29
Flickorna väntar på att pojkarna köper glass.

image30
Rob och Lina käkar glass i värmen utanför akuten

De va allt för gårdagen, kanske lägger in lite filmer senare.

/danne o lina

Kommentarer
Postat av: mamma

Gud så härligt att du kom ut i det fina vädret!!
Jag är vart så glad å se dig sitta i stolen,det var ju ett tag sen.Alltså du är en såm kämpe ska du veta,ÄLSKAR DIG!!!
Hoppas du kommer ut i dag oxå,i det fina vädret :).
Hörs på telefon senare.

PUSS & KRAM från mamma

2008-05-09 @ 12:14:17
Postat av: Jessica

Fan vad roligt att få komma ut bruden!
Det har strulat till sig lite för mig med mitt vak och sådär... blivit omplacerad och sån skit. Ska lösa det här och sen komma!
Puss!

2008-05-09 @ 14:59:43
URL: http://sandert.blogg.se
Postat av: Lena B

Så underbar läsning!
Nu beställer vi mycket sol och många utevistelser för Carro!:)

2008-05-09 @ 17:26:21
Postat av: lil sis and lil sis. (a) höhöhöhö.

tjabba brudisch! :'D
elin and erika here.
how are you doing? (H)
we miss u verrrry much. (med betoning på r'en)
erika wanting to coming to gothenburging in summering if it's okeying whit youing. and if her perents is godkenning. (a) and if she find somewhere to live. höhöhö, or if she could sleep beside you, or under you're seang.
or if the johanneswilla is kind and she could get a bed and sleep there. yao! :) pleas come home, we miss you and you're humoer. hhähäää. and we know that all you're friends miss you too. (:

2008-05-09 @ 17:52:14
Postat av: Fia

Gumman, jag blir helt tårögd av att läsa och se bilderna. Så skönt för dig att få komma ut i underbara solen! Det där lär du göra om! Love you! Puss puss puss! / Fia (och Björn hälsar också :-)

2008-05-09 @ 18:36:01
Postat av: Anne o Tony

Heja Lina!
Härligt att se dej ute i solen käkandes på glass.
Det behöver du.Vi tänker på dej.Kämpa på.
Många kramar Anne o Tony

2008-05-09 @ 19:56:35
Postat av: Nikolaj

Hey sunshine.

Miss talking to you. I send you a letter about a month ago, hope you've gotten it.
It's soo nice to see you beeing able to go/sit outside :)

I hope we'll talk again soon, puss

/Nikolaj

2008-05-09 @ 22:54:28
Postat av: Andreas

Tjena bruden,
Håller tummarna att allt går vägen, så att du kan bli frisk och plåga mig med "hiphophits" igen.
Kram

/Patiensduellenpolarenpåmsn

2008-05-10 @ 03:02:07
URL: http://www.metrobloggen.se/andreaslanger
Postat av: Maria

Hej! Lina Underbart att höra hoppas solen fortsätter att skina.Imorgon kommer Emil och Ulla hit då ska jag visa de fina bilderna för dom Kramar!! från Maria med flera

2008-05-10 @ 08:47:09
Postat av: mamma carola

Hej!!

Danne fyller år den 14/5,hehe.

Kramis

2008-05-10 @ 12:05:27
Postat av: Hanna

Men fy fan vad underbart att se att du fått komma ut Kerstin!!! Jag blir helt rörd och sitter här och bölar! :DDD Pusskramochnypistjären!

2008-05-10 @ 14:31:02
Postat av: Sussi

Oooops!Jag ligger visst en vecka före i tiden jag???Men då har jag iallafall inte varit försent ute med GRATULATIONERNA till Danne,hahahaha!!!ÅH VAD HÄRLIGT ATT SE DIG UTE I SOLEN LINA!!!!!!!Måste vara skönt att komma "ifrån" ett tag?Du kan väl varje kvadratmillimeter av rummet kan jag tro!Vi hoppas på fler såna "utflykter" i rask takt!

KRAAAAAAAM

Sussi

2008-05-11 @ 23:45:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0