Feberfri. Å bra värden. Men man vill ta bort tarmen på fredag.

Det verkar som att febern hon haft nyligt berodde på lungorna, och att nu när röntgen ser bra ut och vätskor inte finns kvar där så vart hon feberfri. Är hos henne nu onsdag 26e mars och tempen är under 37.

I går sa Markus att dom planerar att operera och ta bort tarmen nu på Fredag.

Dom känner sig övertygade att den är såpass skadad att den är en fara för henne. Men man vet inte.
Det man oroas över är att den ska haverera hastigt och på en olämplig tidpunkt.
Typ att det briserar/börjar läcka rejält en lördag natt mot söndag.

Jag tjata på och sa "tänk om den inte är så kass som ni gissar/befarar"?
Finns det inget sätt att kolla hur den mår INNAN ni tar bort den?
Kameran ni går in med när ni tar labbprover, den kommer ni inte så långt in med för det blir som en kurva och trångt bara 10-15cm in, kan ni inte forcera och gå in längre för att titta mer innan ni tar bort den?
Kan ni gå in via magsäcken och titta hur tarmen ser ut där?
Finns det nå prover ni kan ta för att få veta hur den mår.

För tänk om den håller på att reparera sig och är till hjälp för henne i ett halvår!

Jag menar inte att man ska försöka behålla den för gott, utan att kanske våga behålla den tills man är helt säker att den är skadlig.

Gustav kommer på Torsdag, vi får se vad lina säger/tycker efter att ha smällt allt detta och efter att ha pratat med Gustav å Markus.

I går kom Elin Emil å Carola. Jag vaknade 09.30 i morse!! SKANDAL!!
Jag smög iväg till en sovande lina, så vad jag vet sover alla 5 utom jag å klockan e nu 10.40.
Kan tro att Emil har fått igång nån därnere nu.

Kommentarer
Postat av: Frugan

pluttan då. bara tänka på att allt dom gör är ju för ditt bästa och funka det inte med denna tarm så är det så. Saga hälsar att hon vill träffa dig.

Älskar dig vännen min

2008-03-26 @ 12:27:54
Postat av: Sussi

Åh vad kämpigt!!!!!!Men tredje gången gillt då?!
Tur att Lina är en sån kämpe!Vet inte många som skulle orka hålla modet och orken uppe som du!

KRAAAAAM

Sussi

2008-03-26 @ 21:51:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0