sun is shining

varmt varmt varmt, just nu ligger lina med en fläkt i knät och sover, I förgår natt va det omläggning, daniel-lukas som gjorde den, 03.30 sov hon nere på op, rondning 4-5 timmar senare så kollade gustav o såg att svampen va mättad så det skulle bli omläggning igen.

Vid ett tiden på dagen tror jag, så åkte vi ner. jag frågade om jag fick vara med under OP och se hur dom gör omläggningarna,passade på nu när gustav är tillbaka, och de fick jag, det gick väldigt lätt (såg det ut som) den här gången, typ klippa bort tejpen som satt slänga den, suga/torka rent lite, tejpa lite sen på med nya svampen och tejpa över den och kolla så det blir vacum så tejpen är tät.  "Såret" såg riktigt fint ut, blödde inge mycket alls, jag hade förväntat mig något mycke värre specielt efter man fick höra av lukas när han va in o skrek att "blodet sprutade i en stråle, fick bränna och sy i tarmen, tarmpaketet höll på att följa med ut" skitsnack,ser inte ens några organ, ser en liten liten bit av tarmen (som dom har lagt upp för att kunna se, som dom gör med alla som får en tarm transplanterad), annars är det bara ny vävnad som ligger där, Gustav visade hålen också, såg knappt nått, de jag såg va väl att det kom ut lite vätska där.  Han sa också "nu när du har sett det här en gång så gör väl du nästa?"  haha!

Sen gustav åkte till Usa så har de ju vart ett evigt läckande och omläggningar ungefär varannan dag om inte oftare. Så den här gången satte han inte dit några stomier vid hål och dyligt, för det är ju oftast vid stomi kanterna de läcker in luft och då blir svampen mättad tillslut, så för att göra det så bra som möjligt för linas tränings del, sattes inte allt dit som brukar vara där. Mindre slangar och mindre risk att läcka.

Idag åkte Lina ner till frissan och färgade håret, satt upp i ca 2.5 timmar + att hennes blodvärde va lågt så då är hon väääldigt trött, men hon klarade 2.5 timmar ändå gryyyyyyyymt, och ljusare hår har hon nu, skit snyggt!

Sen åkte vi upp till avdelningen och la över henne, och hon däckade direkt typ, sjukgymnasten kom in och töjde på muskler och leder medans hon halvsov, sen gick jag och jessica till villan, kom upp ganska nyligen och hon sover fortf, och de hänger en påse blod på droppställningen så hon blir väl pigg snart hoppas jag, för vi ska spela bingo lotto och vinna ett par miljoner.

Gustav va in idag och pratade om att Lina ska sätta upp sina egna mål, typ "på måndag ska jag göra det" och för att göra det ska jag göra de här på onsdag,torsdag,fredag osv osv  ja ni förstår" de va bra tycker jag, han sa också att dom ska ta bort sonden som hon får välling i, för att ta bort en till risk att de börjar läcka under vac tejpen, men sätta dit den sen igen.

Imorn åker iaf jessica hem, och jag o morsan ska bestämma en dag, då hon åker ner och jag till gävle, så då blir de väl en plats ledig i villan om det är någon som funderar på att åka ner.

Nu ska jag sno mackor på avdelningen sen ska ja väcka prinsessan på ärten så vi kan spela bhinkooow låwtuuuu.

Hejdå
/danne

Kommentarer
Postat av: papps

foto på nyfrissade bruttan tack!

2008-06-05 @ 21:12:43
Postat av: Suss

jävlar i lådan vilken underbar bror du har Cro. Snacka om att ha vunnut jackpott på den fronten!!

2008-06-05 @ 21:17:26
URL: http://sussiessaga.blogg.se
Postat av: Fia

I agree with your paps, vill se nya frissan! :)
Förresten .. vet du vad jag var med om på bussen igår ? Var nån snorunges telefon som började ringa och gissa vad hon hade för ringsignal ?! CK-På rosa moln .. den var inte igår! Sandviken-flashbacks på hög nivå!
Miss you! PUSS!

2008-06-05 @ 23:27:45
URL: http://fijjaaa.blogg.se
Postat av: Anonym

2008-06-07 @ 12:49:36
Postat av: mamma & Elin

Mm vi vill oxå se bilder på Lina med blekta slingor.

Vann ni nå på bingolotto?Håller helt med suss,vilken brorsa du har :).Hoppas du är piggare idag å inte så trött,men förstår att du blev trött efter att suttit hos frissan i 2,5 timme,BRA KÄMPAT!!!!

Jag kommer ner till dig på måndag,älskar dig puss puss

från mamma å Elin

2008-06-07 @ 12:58:12
Postat av: Sussi

HEJHEJ!

Ja du Danne,du kan snart söka jobb som läkare.Praktik har du väl fått så det räcker iallafall,bara lite teori kvar och det är väl ingen match.

Jag vill också se hur snyggt håret blev..........

Ni har väl lika varmt och skönt som vi här i Västerås kan jag tro.

Men inte klaga för det kan vara slut med det fortare än vi anar.

Du kämpar på du Lina!Kanon!!!

Ska man ha en förebild så är det DU!

Och DANNE förstås!



KRAAAAAAAAM

Sussi

2008-06-07 @ 21:35:23
Postat av: Maria

Hej Lina vad duktig du är Farmor hälsar Kramar Maria m.fl.

2008-06-08 @ 15:18:00
URL: =http://

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0