Tummhållning del 3

Gick till lina ca 07.00.

Vakna när ja pratade med henne, hon somna och jag satt där till 08.00 då ca 10 läkarsnubbar ramlade in, han som är CIVA läkare sa till dom andra att dom ska gå in med kamera och titta i tunntarmen och att hon senare i dag planeras tas ur respiratorn.


08.15 var det planerat att gå in med kamera, jag rusade ut och blossade, såg robb utanför, surra med han och gick in. Gustav som var mitt i operation hade gått in till henne för att vara med och se på när "kameragänget" gick in, så han satt där när jag kom tillbaka.


Jag fick gå ut från rummet och strax efter kom 3st med kamera/monitor utrustningen och gick in.

Robb kom och satt sig i väntrummet med mig.


Efter bara nån minut kom Gustav och sa att vi har ett problem, tarmens insida ser inte bra ut dom 1a 10-15cm, jag slutade titta längre in än så, det är bara onödigt att forcera in kameran.


Det jag sett räcker för mig att besluta att ta in henne för operation, spelar ingen roll så ska hon in för att i vart fall ta bort den förhoppningsvis korta "ofriska" biten.


Det värsta scenariot är att tarmen inte cirkulerar alls och måste tas bort men det är knappast troligt för då borde hon vara välldigt sjuk och inte visa på sådana fina värden som hon ju gör.


Det är mer troligt att det är en kortare bit som inte mår bra, hon har en hel tunntarm från donatorn och att ta bort 1 eller några decimeter spelar ingen roll, det kan även vara ett mekaniskt fel sa han. jag frågade vad han menade med det, han sa nått om att vi kan ha dragit åt för hårt, jag tror han menade med mekaniskt fel att tarmen i hanteringen skadats,

kanske att den sista stumpen närmast stomin har det dragits i när man sytt fast den.


Nåväl hon var ju nyss nersövd inför kamerakollen och Gustav var operationsklädd så han hade redan ringt in att hon kommer till op innan han gick ut och meddelade oss.


Så 8,22 kom kameragänget 8,30 kom han ut till oss, skulle tro hon opereras just nu 9,35.


Han ringer mig så fort dom är klara.


Tummhållning del 3.


Kommentarer
Postat av: Moster Tina

Vi håller tummarna så hårt här hemma och ber för dig Lina! Hoppas det inte är så allvarligt. Vi älskar dig så mycket. Puss puss Morfar, mormor, jasse o tina.

2008-01-15 @ 10:02:51
Postat av: Jessica

Tummhållning på hög nivå här!
Tört-power Carro!

Kärlek!

2008-01-15 @ 10:22:59
Postat av: Hannie

Här hemma hålls två små och två stora tummar för dig Carro! Du grejar det här! Kramkramkram!

2008-01-15 @ 11:33:28
URL: http://cedella.blogg.se
Postat av: Frugan

Tummarna hålls så hårt så dom är alldeles blåa!

2008-01-15 @ 13:06:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0