torsdag 31/1

hej,
   
I tisdags åkte jag lastbil från gävle, börja åka kl, 18:00 va framme 03:00. kl 2 ringde Lina, och tyckte att jag o pappa skulle komma upp o hejja på na.

Vi gick upp och hon låg och sov men vaknade ganska lätt och va glad o så. 

Nu har sköterskorna börjat slappnat av också och backat lite, så Lina har kunnat börjat slappna av, som igår tillexempel så tog dom bort lite sladdar och så som inte behövdes tex ekg, andnings grejjen på fingret, så nu är det inte många slangar inte.  Jag vet inte om jag har sett henne se så här frisk ut på senaste året, gulheten i ansiktet/ögonen har gått ner tycker jag, så de är skit kul.

Hon ska börja få äta lite också sakta men säkert, igår fick hon äta lite fil, så får hon dricka lite näringsdryck.

På en civa avdelning skulle ja tro att de är en slags regel på att det måste va personal inne i salen, men igår sa sköterskorna "vi sätter in en larmknapp så kan ni få vara själva"  för vi behöver inte övervaka dig du är så pass frisk typ. så igår va vi mycke själv på rummet. Och det planeras att byta avdelning snart.

Igår vid 18 tiden kom mamma och elin hit med tåg också, Lina har saknat elin en massor, och elin han ju aldrig va med när hon väcktes, så dom satt där tills kl 24 eller nått igår, men nu ligger dom o snarkar som jadu, öronskador får man iaf.

nu ska väl jag och pappa glida upp och hojta till. Dom skulle in o ta prover i tarmen idag,

/danne

Kommentarer
Postat av: Sussi

HEEEJ!
Åh vad skönt för dig Lina att slippa vara konstant övervakad och att du piggnar på dig sakta men säkert.Hörde att du snart får lämna CIVA och det måste ju kännas jättebra.Inatt drömde jag att du var så himla envis och skulle åka FlumRide på Liseberg.Hua!Vi andra stod nedanför och skrek av förskräckelse,men du bara skrattade och slangar flaxade hit och dit.Lova att inte göra det på ett ag än va?
Hoppas filen smakar.
KRAAAAAAAAAAAAAM

Sussi

2008-01-31 @ 10:13:42
Postat av: Anne o Tony

Hej Lina!
Va skönt att allt ser bra ut.Fortsätt kämpa!
Du är så tapper o duktig.

Många kramar
Anne o Tony

2008-01-31 @ 20:44:51
Postat av: rille

Hej lina och co !
Så jävla skönt att höra.
De förgyller änns dag när man får höra
något sånt här, och veta att de inte är långt kvar tills man får se lina ute och "leva" igen.

Kram

2008-01-31 @ 22:25:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0