Tokfnitter + operation i dag

Hennes tarm har det inte kommit mycket ur sedan i går morse.
Jag hade hoppats att det skulle ligga några dl där nu på morgonen.
Men det var 0,2dl vid tömmningen 06.00 och nästan inget alls nyss.

Som vanligt (van vid Gävle sjukhus) så måste jag leta/jaga/ringa nån så dom gör nått åt det.
Men inte på Sahlgrenska inte, här kom läkaren och sa att det har inte runnit nå bra, jag har haft tel kontakt med Gustav och vi tar in dig för operation nu i dag. Troligt runt 12.00. Här hinner jag på sin höjd tänka att "så här borde dom göra" så får jag veta att dom nyss gjort det eller strax ska göra det.

Läkaren Markus sa att alla värden ser ju skitbra ut, crp är typ 15 etc, men vi kan inte stå å hålla tummarna för att det ska bli fri passage utan vi gör en mindre operation och försöker få bort stoppet, det kan vara så enkelt som att tarmen ligger lite fel och har ett veck som stoppar upp.
Gört sa hon.

Innan hade vi hunnit prata med sköterskorna att koppla loss lite slangar och komma ut från salen i rullstol för att slippa se den randiga gardinen.
Jag vill ut i regnet sa lina.
Får se vad det blir efter operation.

I natt kom Anna och vi gick upp ca 04.00.
Tokfnitter i 30 minuter blev det + att annan pat låg å sov 3 meter bort som vi kämpade för att inte väcka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0