fredag 11-1 09.00

Gustav ringde 08,15 fredag.

Det var trångt åt tarmen,tur att vi fick en såpass liten tarm.

Hon har blödit en del i natt, 8 enheter blod har gått åt, lite oroväckande.
Vi tar in henne för operation igen nu vid 10,

Hon har platta över magen, den är ej stängd.

Vi tar då bort blod som samlats i buken och letar efter varifrån blodet kommer och stänger/åtgärdar.

Hennes lever såg såklart ansträngd ut, vi bedömmer med prover som "bevis" att den ska klara sig och senare återhämta sig när tarmen börjar jobba.

Hennes levervärden har stigit rejält. Men det är väntat med tanke på att hon nyss opererats.

Jag ringer så fort vi är klara.

08,20 ringer markus ovetande att Gustav hunnit ringa.
Han berättar samma saker, men nämnde att det var lite trångt att stänga henne
så dom lämnade henne något öppen.

Dom har räknat med att i vilket fall operera igen men att det blev lite snabbare på grund av blödandet.
Han tror inte att tarmen behöver tas bort, den risken finns dock såklart.

Märker att även han har lite svårt med ordval (det här att när dom berättar så märker man att dom funderar på ordval, typ ska jag säga att vi tar in henne lite snabbt nu eller att vi tar in henne akut, när dom pratar om att hon blödit i natt ska jag säga att hon blödit en massa? en del? litegrann? etc.)
lättar upp samtalet med att inflika att det märks att du har svårt med ordvalen likväl som alla kirurger hehe, han svara typ att njae jag är ärlig och vill säga som det är utan att dölja nått,
och visst det är farligt att operera, vi är oroade över att hon blöder samtidigt som det är nästan förväntat, det ingrepp vi nu gör är så pass litet så det ska inte belasta henne mycket alls.
Och det är normalt att man opererar/går in efter transplantation ett antal ggr.

Det är som sagt farligt rent generellt med operationer och transplantationer och oroväckande att hon blödit men att jag känner att det här kommer att gå bra.

Han sa åxå att 9,30 tas hon till op, ca 40-60 min senare påbörjas op.
På frågan hur länge det kan ta så tror jag att svaret blev: Det är mer troligt med 3-4 tim än 9-10.

Det tror jag var allt dom sa, nu är det tummhållning del 2.

Kommentarer
Postat av: Sussi

Åh!!!!!!
Vi håller alla tummar som vi har och ännu fler!
Hälsa henne såååååååååååå jätteinnerligt när du kan,för jag vet att hon hör trots att hon befinner sig "i dimmorna".
KRAMAR TILL ER SOM FINNS DÄR RUNT HENNE OCKSÅ!
SUSSI

2008-01-11 @ 12:58:34
Postat av: tania åkerberg

Lina VI TÄNKER PÅ DIG OCH VI VET ATT DU FIXAR DET HÄR. VI ÄLSKAR DIG. KRAMAR FRÅN TANIA PETER TIMMY AMANDA SANDRA OCH PATRICIA.

2008-01-11 @ 21:41:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0