Lite fakta

I stället för 3-7 sprutor som sakta skjuter in nått (blotryckshöjande etc) så har hon nu 1.

I stället för 7-13 påsar med dropp (vätska, blod, kortison, etc) så har hon nu 2-3 som är dels dom 2 hon haft hela tiden i form av Glykos å Kabiven (vatten å käk) och ibland 1 påse välling om går rakt in till tunntarmen.
D.v.s. bara vatten å mat och inget annat.

Alla sifror på särmen är kanonbra, puls 65-80 syresättning 100% (utan mask eller grimma blir det typ 98%,  robb testade och han hade 97 hehe, ja vågar inte testa för då vart jag akut inlagd hehe.) ingen temp å bra puls.

Innan op gav man kortison uppemot 50 per dag nu får hon 15 och det sänks varje dag. 

Nu är det så att när jag till lina säger att hon är friskare just nu än hon varit senaste året!! Så hajjar inte hon det för att vid fötterna brummar en maskin som blåser in varmluft i plasttäcket, intill står en annan maskin som suger svampen torr, och snett bakom henne brummar annan makin som blodet går igenom och den tar vätska ur blodet så hennes njurar får hjälp.

Så tro fan hon har svårt att köpa det man säger, men jag menar allvar när jag säger att just nu är hon friskare än någon dag under exempelvis 2007. Bara det håller i sig så är hon snart på avdelning 20. 

Kommentarer
Postat av: anna

kämpa tjejen! one love

2008-02-22 @ 16:09:32
Postat av: Moster Tina

Härligt gumman! Så skönt att höra! Du kämpar så otroligt bra tjejen. Du är bäst!!! Vi älskar dig jätte mycket. Å saknar dig såååå!!!!!
Pussar och kramar
Tina o Jasse

2008-02-22 @ 16:58:13
Postat av: Sussi

HIPPHURRA VAD JAG BLIR GLA´att läsa bloggen nu!
Du är så tålmodig Lina!!!!!
KRAAAAAM

Sussi

2008-02-22 @ 18:05:56
Postat av: Frugan

sitter hos staffan nu.. åkte från sahlgrenska kl6 ungefär. vi testade utan syrgasmask så hon fick ha den andra grejjen som ska öppna lungorna.. efter 20-30 min var syre nere på 97 så jag sa åt henne att nu får du ta syrgasen igen! :P 25 andetag med lungvidgande än då! å gympa var det idag när jag var där också. kämpa kämpa!

Började grina i hissen för jag vill inte åka hem :P

Nu ska jag åka till DHL. Älskar dig gumman!!!!!!

2008-02-22 @ 18:54:54
Postat av: Maddis & Hannah

kan knappt fatta det Lina! Du är så jävla duktigt! Kämpa på nu så ses vi snart!

ÄLSKAR DIG!!!!!

2008-02-22 @ 22:19:01
URL: http://M-ea.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0