torsdag ,danne skriver

Hej  hej, just nu ligger lina och vilar, igår såg dom att kalium värdet va lite högt, inget dom oroar sig för, de värdet är ofta högt när man har njursvikt och liknande, men dom har kollat njurarna och dom funkar prima,

Igår va det första värdet 6.1, sen efter nåra timmar 5.9 senare 5.8, och det ska ligga runt 4.4, och nu idag va de på 5.9 tror jag, och sist dom kollade va den på 6.4,

Dom satte upp vätskedrivande tror jag, och något annat dropp som ska ta ner  kalium lite mest för att dom vill kunna söva henne idag för att göra omläggningen, det är inge bra att söva folk med högt kalium värde,

Dom tror att de är prograf nivån som gör det, för det ligger på 19, och det ska ligga på 15,  men samtidigt så låg prografen på 27 förut på civa tror jag, men ingen sa nått om nå kalium har ja för mig.

 Jag gick iaf ner till pressbyrån och bestämde me lina att ja skulle ringa när jag va där nere och berätta vilka tidningar dom har, och sen stog ja o berätta vad för glass dom hade, o mitt i de sa hon "skit samma ja måste lägga på"  och lät besvärad, och jag sa "vad äre nurå?" o hon sa "jag vet inte" och la på typ.

Köpte tidiningen o gick upp där inne stog 3 sköterskor o en gustav, dom kollade puls och blodtryck,  men det var tydligen en biverkning av brikanyl (eller hur de nu stavas), + att hon får de direkt i blodet så att kalium ska gå ner, det är vanligt att  biverkningen kommer efter typ 15min för oftast så andas det in tror jag, men eftersom de gick direkt t i blodbanan så så kom de en biverkning efter 2min,  "hjärtat slog hårt" sa hon att de känndes som,


Men som sagt de verkar inte va nått dom är oroliga för.

Att dom försöker med lite grejjer för att få ner kaliumet är för att hon ska läggas om idag, men det är inge bra att sövas när man har högt kalium, annars hade dom bara väntat o kollat lite då och då om de inte hade vart för att dom vill söva henne, 

så ni veeet

nu snart kommer maddis kul kul!

hejdå /D                                                     

Kommentarer
Postat av: Robb

Fan då. stackare.. Andas in? VARFÖR gav man henne in i blodbanan då, skumt. menmen, för att citera en film jag såg igår,

"det är viktigt att kämpa och vara stark i livet,
fast ännu viktigare att själv känna sig stark"

2008-04-10 @ 16:46:19
Postat av: Sussi

HEJ L A B O L I N A!!!!Det är Hannah som tror att hennes mamma är i "Gjutebjorj" och hälsar på LABOLINA!Så det lär du få heta nu av oss.Så du vet!Och då blir det logiska att Danne fr o m nu är LABAN!Och visst är det snarlikt i sättet.Labolina som är full i bus och med glimten i ögat......

Hoppas du piggnar på dig snart från biverkningarna.
Och hinner få ut så mycket av Maddis besök som möjligt.Otroligt att hon kom fram?

KRAAAAAAM
Sussi

2008-04-10 @ 22:39:51
Postat av: mamma

Hej gumman,ja så länge inte Gustaf verkar orolig
för det höga kaliumvärdet så är det lungt tror jag oxå.Får hoppas att det gått ner av behandlingarna
så dom kan lägga om idag då.Som jag sa till dig igår
så ska jag åka ner på Måndag eftermiddag,längtar efter dig å Danne! :).Älskar er;Puss Puss

2008-04-11 @ 07:53:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0