Sovmorgon

Få se nu, vi kom hit på tisdan, har blödit 2ggr sedan dess, 2a gången var sent i går.
Hon gick lite och for iväg med rullstol nån timme vid 6 i går. I samband med att vi kom tilbaka så var det lite blod.
Senare på kvällen har det fortsatt (hon messade i natt halv 3 att dom tar ner henne till op för att lägga om och att vi inte skulle väcke henne i dag) jag ringde in i morse och fick veta att markus bränt nått kärl och fått stop på blödandet.

I förrgår var det "möte" typ kirurg, sköterskechef, sjukgymnast, sköterska lina emil å jag med surr om nytt schema.
I samband med detta så menade kirurgen att blödandet så klart är ett problem och att dom klurar på det.
Hoppas dom hittar nån lösning.

Innan hon for till gävle så blödde hon inte alls så här ofta och mycket, får hoppas att det är nått som med tiden lugnar sig.

Pratade med kirurg åxå om att framöver få till det så att hon åker hem raka spåret till hemsjukvården och att man från sahlgrenska bör fråga gävle att det är ok att sahlgrenska vårdar på distans.
Det har vi försökt förut men då har sahlgrenska menat att dom inte ser henne s.a.s.
Nu har ju 2 olika kirurger i gävle vid olika tillfällen sagt att man inte vare sig klarar av henne och att det är för underbemannat på kirurgavdelning för att det ska vara säkert så jag är övertygad att om gävle bara är ärliga så kommer dom säga att dom vill att sahlgrenska är boss fast hon är i gävle.
Sedan är det ju så åxå att det är ju inget bättre att en läkare på sjukhuset i gävle per telefon bestämmer i stället för att en läkare i göteborg gör det, ingen av dom träffar ju henne.
 
Min förhoppning är att hon så fort dom fått ordning på blödandet ordnar så att hon kan åka hem i några dagar och då raka spåret hem. Typ 17-21 februari hos mamman.
Senare ökas det på så att hon till slut är hemme 3 veckor och 1 vecka i göteborg.
Och att sahlgrenska vårdar på distans.


Åker hem i dag jag å emil.
Papps

Kommentarer
Postat av: Ragnvi

Hej Carro! Känner att jag måste gå in på en gång till dig o lugna dig lite....hoppas o tror att det inte är så allvarligt med go´hjärtat Ditte...vi har tagit febern på henne och nån sån verkar hon inte ha...men veterinären har inte ringt än så jag vet inte så mycket mer.

Tusen styrkekramar till dig från oss o djuren!

2009-01-04 @ 14:19:52
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Anonym

tack stumpan! hur är det med dig? hörde att du var tillbaka i götet. hoppas du mår bättre smulan! tänker på dig :)

2009-01-04 @ 14:36:44
URL: http://susiiieq.blogg.se/
Postat av: A

Förstår att det är skönast för Lina att vara i Gävle där hon har nära till sina anhöriga men tror ni inte att lite i att hon blir så trött och slut där kan bero på att hon hela tiden måste flyttas runt? Göteborg - Gävle - hem osv. Om ni är nöjda med vården i Göteborg varför inte låta henne vara där? I detta läge måste väl kvaliten på vården få styra? Om ni inte är nöjda med vården i Gävle, varför utsätta henne för att vara där då?



Några reflektioner från en utomstående.

2009-01-05 @ 13:23:40
Postat av: Suss

ja.. det är riktigt äckligt. Jag förstår inte hur man kan se upp till det.. :(



Jaa.. ja har färgat håret! det är lite rödare än vad bilderna visar.. jag är jättenöjd, får väldigt många kommentarer så det är ju bra :) kanske ska göra det liiite rödare iaf.. får se.



Saknar dig med min sötnos! tyvärr så måste både signe å saga till vet så någon göteborgsresa finns inte i ekonomin just nu.. Men jag jobbar på´t! nu är ja halvt frisk också, bara hosta kvar :)

2009-01-05 @ 22:14:49
URL: http://sussiessaga.blogg.se/
Postat av: Sussi

HEJ LINA!

Hur går det för dig där nere?Tänker på dig mest hela tiden.



KRAAAAAAAAAM

Sussi

2009-01-07 @ 23:24:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0