Pang!

Jag är oftast en glad tjej. Väldigt positiv trots alla mina motgångar jag haft hittills här i livet!
Igår var en skitsöndag, mitt humör flög upp och ner hela dagen och jag var allmänt otrevlig mot både sköterskor och familj :(
Idag när jag vaknade var allt värre - trodde det skulle gå över efter lite sömn, men ack så fel man kan ha.
Enda sedan igår så har jag blivit lovad att få åka ut. Tror ni jag har varit ut nånting?
NÄ PRECIS JUST DET, SJÄLVKLART INTE!

Så arg, sur, förbannad och framförallt LEDSEN jag har varit idag, har jag nog bannemig aldrig varit.
Blev bättre lite senare här på kvällskvisten efter att jag pratat med min mamma, världens absolut bästa älskade mamma! ♥


Konversation tiigare ikväll ; J=Jag   X=O-nämnd sköterska

X - Duuu Carolina... (förstod redan här vart hon var på väg.) Vi kommer inte hinna gå ut med dig idag heller, du vet hur det kan vara.. det kan bli si och det kan bli så (och yada yada yada.)

J - Jag vet, det är allt jag fått höra senaste dagarna. Men visst, sure, skitsamma. Ge mig min stesolid så jag får sova resten av kvällen iaf. Så jag slipper att ligga och glo i taket tills jag kanske lyckas somna om ca: 4-5 timmar.
Jag har legat och sett det där förbaskade taket 2 dygn i sträck! Enough is enough liksom.

X - Men Lina,det blir inte bättre av att ta all stesolid nu...

J - Nej, men jag slipper vara vaken, förbannad och ledsen.

X - Jaha, okej. Vill du ha någonting mer av mig nu innan jag slutar för dagen?

J - Ja ett skott i nacken tack!

Där fick jag mig ett gott skratt. Önskar jag bara hade hennes ansiktsuttryck på bild så jag kunnat visa er.


ONE LOVE

Kommentarer
Postat av: Suss

älskade älskling.. du får faktiskt vara arg också. har ingenting å göra med hur stark du är å inte.. Och förresten, du äger! jag önskar att jag hade varit där när du sa det där så jag fick se minen :P

Nu är det bara 6 dagar kvar! önskar tiden kunde gå fortare :( ÄLSKAR DIG! och stå på dig förfan

2008-10-07 @ 01:19:29
URL: http://sussiessaga.blogg.se/
Postat av: mams

Hm,konstigt,konstigt.Undrar? ska inte sköterskorna ha tid å gå ut en sväng med patienterna,eller hör inte det till deras jobb?Undrar om du har rätt med en personlig assistent,om nu inte sköterskorna hinner?

Det kommer att kollas idag,hur det är tänkt.Det här är funderingar jag har bara,inte frågor till dig gumman.

Jag kommer att komma ner så fort jag bara kan,det vet du.

Du glömde att skriva att du stog upp 2ggr på måndagen,SÅ JÄKLA BRA!!!



Vi hörs på telefon under dagen,ÄLSKAR DIG!!!

PUSS PUSS/mamma

2008-10-07 @ 08:06:26
Postat av: Sussi

Du,funderade lite?Alltså naturligtvis är det jättetråkigt att du är nere och humöret sviktar.Om än förståeligt.Men samtidigt så tänker jag att det är "bra" att du är missnöjd med din situation,för det är ett sundhetstecken.Fattar du?Om du bara låg och stirrade i taket och var "nöjd" då jäklar fanns det anledning att oroa sig för din psykiska hälsa.Så fortsätt vara "grinig och ställa krav".Det framkallar viktig adrenalin.



KRAAAAAAM

Sussi

2008-10-07 @ 11:24:01
Postat av: maggan jr

hahahhaahhhaha! :'D

humorn sitter i. :D

jag saknar dig massor massor massor!

och tänker åka ner när mina prov har lungat sig lite :'D

yäyä. hoppas alllt går som de ska. älskar dig hjääärtat!

2008-10-07 @ 21:55:31
Postat av: anniz

hade jag haft tid och pengar och inte skola att tänka på så hade ja fan sprungit till göteborg och stoppat dig i den där förbövlade stolen! blir så jävla less när ja får läsa allt dehär och att du inte är de minsta glad, fortsätt kämpa punnalö! snart är du frisk och kan gå ut när du vill.

fan de e så jävla sjukt hur mkt man kan sakna någon så mkt som jag saknar dig! och jag lovar att när mina försa csn pengar kommer ska jag ta ledig och komma ner! fortsätt kämpa tjejjen!



O N E L O V E F O R E V V A !!



<3

2008-10-07 @ 23:59:57
Postat av: Silver Ängeln

Du är bara för skön Lina, ansiktsuttrycket skulle jag också velat se.



Du är en riktig kämpe det vet alla men du är inte mer än en människa, du måste få lov att ha dina skitdagar, att få vara ledsen, arg men välj inte att sova bort de dagarna de gör dig ingen nytta.

Det är bra för kroppen och själen att få känna andra känslor än att alltid vara glad, de kan ge en styrka eller rättare sagt lite "djävlar anamma" i en själv att orka kämpa vidare. Ta vara på de skitdagarna också, de kan ge dig lite mer kämparglöd för allt du företar dig, jag vet att du egentligen redan har en hel del kämparglöd men de kan man aldrig få för lite av. Du är otroligt STARK, det är inte många som har en sådan styrka ska du veta, det gör DIG UNIK.



LYCKA TILL i framtiden och med träningen som jag ser går sakta men säkert framåt, kanske tar du dig själv ur sängen till rullstolen snart eller varför inte ännu bättre börjar gå, jag tror på dig, du kan genomföra det iom din styrka.



Kämpa på Lina och sköt om dig…

2008-10-08 @ 12:56:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0