Tumhållning del? Ska försöka skriva ikapp till nutid.

Förra inlägget var t.o.m. torsdag 12.00.


När hon kom från op på torsdag var hon i respirator, inget ovanligt i det efterssom hon ligger på CIVA.

Först så sköt man på att väcka hon för att kunne tvätta henne medans hon sov.
Senare på dagen så sköt man upp det för att låta henne vara i respirator medans dos nr 2 av okt3 gavs på kvällen (utifall hon skulle få nån reaktion) och att väcka henne nån timma senare.

På kvällen sa ansvarige CIVA läkaren att hon funderade på att låta henne sova till morgonen dels för att det var sent men även för att hennes rum var det enda rummet med 1 ledig säng som innebar att om nån olycka eller liknande skulle ske på natten så skulle den patienten komma till hennes rum med allt vad det kan innebära.

Jag pratade "allvar" med Gustav för nån dag sedan och ville få bekräftat att dom är så bra som jag tror mig veta att dom är, jag ville veta att dom har framförhållning, att dom inte bara jobbar för dagen och tar problemen när dom kommer. Att dom vet vad dom ska göra om det inte går bra. Alla variablar jag målade upp hade han tänkt på + några till. Han sa också att när det blir komplext så kallar han på ett gäng kollegor + allmänläkare varpå dom sätter sig och diskuterar alla möjliga variablar.

I går fredag gjorde dom det, hon fick fortsätta vara i respirator tills efter mötet på eftermiddan.
Mötet resulterade i att avvakta.
Efter mötet vart det bestämt att lägga om i dag lördag och att ha henne kvar i respirator tills dess.

Jag var där för en timma sedan (08-09 lördag) tills att narkos/op ringde och sa att hon skulle in.
Så hon är på op nu för omläggning.
Jag ringer Gustav eller Markus efteråt om inte nån av dom hinner före.

Hon har varit stabil på alla värden senaste dygnen, det man är rädd för är att tarmen ska vara så pass skadad så det ska hända nått. Man vet helt enkelt inte hur kraftig avstötningen är. Man kan heller inte ta nya labbpov (biopsi) tycker man efterssom man tar på samma ställe hela tiden, svaret skulle inte vara nått att ha kan man säga.

Sedan så fins det ju några hundra variablar på vad som händer dom närmaste dagarna, jag ska inte gå in på dom i detalj för att även om jag skrev ner 100st så var nog ingen av dom rätt i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Sussi

S U C K!!!!!!!!Kämpigt läge med andra ord.Tänker på er och först o främst på Lina förstås.
KRAAAAAM

Sussi

2008-03-15 @ 12:42:41
Postat av: Lena B

Ni finns i min tankar hela tiden. Må himlens alla änglar och allt gott i universum ge er alla kraft att orka med alla motgångar. Må tiden gå fort tills allt det jobbiga är över och ni kan andas ut en gång för alla och en frisk Carro är hemma i Anderberg igen.

2008-03-15 @ 13:39:05
Postat av: anna (girltoyen)

de gör mig ont att höra att de inte går "som planerat" förstår att man inte kan vete helt säkert hur allt ska vara, men du ska veta att jag älskar dig så jävla mycket vännen, du betyder allt för mig , så se till att få ordning på allt dehära nu, önskar att ja kunde göra mera för att hjälpa dig än bara sitta här och hålla tummarna, men nu är de som de är och du ska veta att ja tänker på dig dag som natt! kämpa på tjejen! jag vet att du kommer klara de här, förstår att vägen till målet känns lång och tung, men va du än gör, ge inte upp! jag tror på dig! oändligt mycket kärlek!

2008-03-16 @ 15:20:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0