Snack

har pratat ett bra tag nu med Cia (typ sköterskechef här). Pratade om både det ena och det andra, mycket om mina mål och delmål för att bli sstarkare..
Det pratades om att vi (jag + sköterskor) tillsammans måste hitta den där kämparglöden som ingen egentligen har, så att jag kommer över trösklarna och ser att det går frammåt. De öste även beröm över mig för att jag tränar så duktigt och sånt.

Då brast det, och jag sa som det var - Att en sak som skulle få mig att kämpa som en idiot var om jag fick träffa fler folk hemmifrån, inte bara vänner. Utan också släkt.. Speciellt Jasmine, men även mostrar och andra kusiner. Mormor och morfar, Farmor, faster med familj osv.
 Cia frågade varför det inte gick, jag sa som det är; det finns inte pengar. Varken till resa och inte heller till boende.
Cia och Anna (sköterska) sa då att det måste ju gå att ordna, dom skulle kolla igenom lite fonder som jag (?) skulle kunna söka pengar ifrån.

Det ringde på Cias telefon så hon var tvungen att gå.. Anna satt kvar ett tag och försökte trösta mig, hon frågade vad som var jobbigast och vad av det vi pratat om som gjorde mig så himla ledsen..
Och ja, det som är jobbbigast är att jag inte kan träffa Jasmine!! Tårarna började spruta  ännu mer  och  vi pratade lite om henne. Om hur jag träffade henne nästan varje dag förut och nu har jag inte träffat henne sedan 9:e Januari ungefär.

Aja, livet är hårt ibland. Saknar hennne gör jad iaf, resten av släkten med för den delen.

Nu ska jag träna, hörs då. / Ledsen-Lina

Kommentarer
Postat av: Lena B

Det är nog inte bara jag som gråter av att läsa detta - klart du längtar efter dina nära och kära!

Är det pengar det handlar om måste det ju bara gå att ordna. Hoppas du/de får hjälp av sjukhuspersonal att leta fram lämpliga fonder, kuratorn vet nog iaf? Jag känner ju till en hel del generösa bidraggivare som vi söker från genom mitt jobb men de är nog inte aktuella för er då de mest är riktade till våra grupper(?).

Skicka mostrar, fastrar, mormor, morfar, farmor och alla andra till bibblan där man kan låna fondsammanställningar, t ex "Stora Fondboken". Tyvärr får man inte låna hem dem men man kan ju avsätta några timmar var och sitta där och leta efter lämpliga fonder(man kan titta i registret under olika rubriker på vad som kan vara tänkbart). I början av de böckerna brukar det också stå hur man söker och vad som är lämpligt att ta upp i sin ansökan. Det kostar ju inget att försöka...jo, brevporto förstås.

Många av de på mitt jobb får bidrag då och då, allt från nån femhundring till 6000:-.

Lycka till! Klart du ska ha besök av släkten tjejen - säkert får du en riktig megaskjuts med ork och kraft då!

2008-07-18 @ 15:52:27
Postat av: Moster Tina

Jag (moster Tina), mormor, morfar lär prata så att vi kommer ner nu snart innan Jasse börjar dagis igen. Så vi ses nog snart gumman.

Vi saknar dig så mycket.



Puss puss

2008-07-18 @ 20:28:58
Postat av: anna(girltoyen)

aw :/ ja kan ta knycka tina o jasse me mig på tåget ner, jag har ju köpt en ny resväska nu så dom får säkert plats :)

2008-07-19 @ 23:47:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0