papps här

Ids inte skriva så utförligt så det blir lite snabbversion.

avd 20 - hej lina har high high på socker - ojda - hastighet+mängd hos er - 1,3lit 100ml/tim - va ger dom i gävle? - ska kolla säger jag.
Iva gävle - mängd och fart 1,477 och 120-140ml/tim.
Hon ska ha 100ml/tim eller mindre sa jag.

Mängd har varit för hög varje dag då kan jag tro så frågan är om hon ska vara utan alls i dag/natt för att komma ner i nivå.
Hon kan vara övergödd s.a.s. Sköterskan svarar att hon kan väll inte vara utan näring! Jooda det tror jag om hon fått för mycket och för fort i dryg vecka så är det nog bara bra att hennes organ får vila upp sig och ta hant om allt som står på kö.
Sist det begav sig så var hon så överproppmätt enligt sahlgrenska så hon slapp mat-dropp i flera dagar.

Så ändra till 1,3 maxfart 100ml/tim och kolla med sahlgrenska om ni inte borde hoppa över en dag.
Jag ska göra det, numret till sahlgrenska har jag från ditt brev.

Men annars så ser det bra ut, ingen temp, inget socker nu, kommer tror jag att må finemang framöver och att fuck-ups är ett minne blott. Att ligga på iva som har dialog med sahlgrenska är ju nästan vassare än att ligga på avdelning 20.
Jag menar att på en intensivvårdsavdelning har man ännu mer sköterskor och läkare än på 20, man har apparatur och resurser värre än på 20, om man dessutom lyssnar på sahlgrenska och inte spelar allan så då blir det bra.

Hur lina ska kunna vara iva patient men ständigt vara på köpis/hos morsan/etc det vette fan men det är väll nått för uffe öhrvall att klura på. För att återgå till att vara 112 kirurg patient det går bara inte.
Kräver man det då menar jag att det är mycket bättre att vara hemma, för där kan man i alla fall ringa efter ambulans som tar en till läkare på akuten i stället för att ligga på rum med sköterska som inte vågar ringa. Och framförallt har för många patienter att ta hant om så att som dom själva säger + läkare säger inte har resurserna att ge henne rättvis vård DÄR.

Så iva patient som typ sover där ibland det vore nått.
Nu säger säkert plånboken nej, men alternativet är ju sahlgrenska med ambulansflyg etc så,,.

Jag tror det kommer bli bra, jag tror hon är hemma i jul.

papps

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0