Suttit upp

Hon har suttit på sängkanten flera dagar i rad, hon sitter stabilt och själv.
Och länge.

I går skulle hon med min hjälp ställa sig och sättas ner i hennes nya rullstol.
Tabbe 1: Hon satt för långt in och skulle varit längre ut på sängkanten.
Tabbe 2: Vi lutade oss inte alls som man ju gör när man ställer sig från sittande.
Hinder 1: Hennes nål som går till smärtlindringspumpen sitter vid vänstra armhålan där mesta av min lyftkraft läggs.
Hinder 2: Hennes högerarm är ju skadat sedan förr och där kan jag inte ta i alls nästan.
Hinder 3: Hennes mage är ju stor och hon är rädd att jag pressar min slanka mage mot.

Summa det sket sig, vi skippar det och väntar på sjukgymnast som får ta fram nått hjälpmedel framåt måndag.

Vi stannar vid sängkantssittningar tills vidare.

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Heeej!!

Vilka framsteg du gjort gumsan,ser fram emot att
få se dig sitta på sängkanten när jag kommer på måndag.
Älskar dig!!PUSS PUSS

2008-03-01 @ 20:04:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0