Svar på Robbs kommentarer 2 st.

Vad orsakade feber? Vad säger läkarna? Kan det vara avstötning?

Man kan säga såhär att om lina får feber och det beror på avstötning så bör det ha visat sig på andra värden.
Att tarmen blir hastigt kass och ger feber tror jag inte är möjligt?
Hon vart ju så hastigt konstig med huvudvärk etc.
Man gav kortison och den kan ju maskera/dölja men även läka ett problem.
Kortisonet avtar så om nån dag får vi se om febern är kvar.

Hon har ju extremt lätt att bli sjuk i och med imunsänkande.
Man får hoppas att den lilla vätskeansamlingen man såg på lungröntgen är  feberboven (man såg väldigt liten ansamling som man inte ska göra nått åt s.a.s.)
Det har ju varit så förut en gång, eller att hon är förkyld eller annat.

Jag känner mig övertygad om att läkarna skulle hört av sig om dom misstänker avstötning.

Det är ju dock lite oroande att man inte hittar orsaken till febern, att hon inte har feber nu kan tyvärr bero på kortisonet.
Men ofta har det ju varit hastig feber där man senare insett att det berodde på lungor eller annat.

Den här gången var det låg svag feber på morgonen, lågt blodtryck, när hon senare satte sig upp kom huvudvärk, ännu lägre blodtryck och ny feberkoll visade på knappt 39.
Efter det gavs bredare antibiotikaarsenal + kortison.

Så nu är det bara att hoppas att det var/är lungor eller att blododling visar på nått.
Om några dar ser vi om febern kommer tillbaka eller inte.
Jag är i alla fall inte orolig.

Papps

Kommentarer
Postat av: Robb

Ja de är ju sant, jag är kanske inte heller orolig men har ju klumpar i halsen hela tiden och kan lätt bli orolig. Och hur försvinner ansamling i lungan då? Är det bara så att det försvinner med tiden desto mer man är uppe och hoppar? Skulle ja tro iaf. Osså glömmer jag också alltid bort immunsänkande, klart om hon skulle få en liten förkylning så visar det mera. Mjaja, bra att det inte va nått iaf.

2008-06-26 @ 21:36:51
Postat av: Sussi

Skönt att slippa "oljudspumpen" kan jag tro?!Hoppas det funkar med påsen istället.Ja feber kan man få av många orsaker ju?Hoppas svar om vrf kommer.så man slipper grubbla.HEJA LINA!Du är med i tankeverksamheten alltid!



KRAAAAAAAAAAAM



Sussi

2008-06-26 @ 23:35:49
Postat av: Maria

Hej Lina hoppas du känner dig pigg idag vi tänker på dig Många kramar från Maria

2008-06-27 @ 08:02:45
URL: =http://

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0