på civa nu, man ska dra ida-pumpen i morgon

Nästan feberfri sedan i går vid 17.
Jag försov mig och gick upp till 9.30.
Dialysfolk var där och prisman gick, hon frös.

Fortfarande huvudvärk men hon har sluppit nya febrar i alla fall.

Det är ju bakterie i ryggmärgsvätskan, den går i eget system i hela kroppen vad jag fattar, hon får huvudvärk o nackvärk av det.

Samtidigt så är inte (läs var) hennes blodvärden kanon utan lite låga på hb.

Halv ett nu, hon slumrar med handduk över ögonen prisman går en kvart till typ.

Hon hade hunnit träna på morgonen innan jag kom.

Smärtis var in och sa att man kommit fram till att dra hennes ryggmärgsbedövningsslang.
Man resonerar att i hennes situation är det vettigt att skyndsamt bli fri problemet och att undvika att det inte kommer tilbaka om nån vecka. Jag gillar det resonemanget, var lite skraj att lina skulle gå i taket och bli rädd för massa smärtor framöver när inte smärtpumpen längre är i gång, men klok som hon är så tog det bara 2 sekunder innan hon bearbetat det hela och säger
- Kan ni inte dra den nu på en gång? Hehe, tuffing.

Så tanken nu är att i morgon när omläggning var planerad så drar man slangen som går från axeln och under huden på ryggen och in i ryggmärgsäcken nere vid svanket nånstans och s.a.s. avslutar den smärtlindringen.

Så blir hon förhoppningsvis snabbare fullt återställd + att det inte kommer igen framöver.

Nu stänger dom ner prisman.

Just ja blod ges m.m. Så hon mår snart ganska bra gissar jag.

papps

Kommentarer
Postat av: danne

lite grym du syrran, tränar och står i fast det går lite segt nu. Bra att du tyckte dom skulle dra den direkt så du blir feberfri och piggnar till lite mer, funkar nog skit bra utan den där också :) ses på fredag tror jag puwess

2008-07-30 @ 12:47:37
Postat av: Maria

Lina du är duktig du,hoppas verkligen du får känna dig piggare nu.Vi tänker på dig Kramar från Maria

2008-07-30 @ 23:04:00
URL: =http://

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0