Satt upp ca 14.00

Martin (sketabra snubbe) ja å nåra till baxa å dona så hon satt upp.
Tror att oron över att stygnen på magen ska spricka upp stressar henne och att det är den stora boven ihop med ovana+nyopererad+lågt blodtryck och som gör att hon efter minst 5 minuter vela lägga sig i sängen.
Så nått trixa på gördel+ställa sig+sättas ner i fåtölj med hjul vart det inte.

Men ett steg i taget, hon opererades ju i går! Så skitbra å starkt jobbat lina.
En lite väll ivrig sköterska fick en skopa av henne hehe, när lina svarat  att, Jag gör det själv och sköterskan var där och pillade i alla fall så sa hon Jag är jag eller hur? Låt mig va om jag sagt att jag gör det, ja menar allvar, ja kastar nå hårt i huve på dig, ja skojar inte.

Efter sängkantssittningen vart det vägning (ökat 2kg) och dom passade på att bädda rent etc.
Sedan fick hon lite näring via munnen och man "stänger magen" i 4 timmar, så passar hon på att sova lite.
Vid 20.00 stängs magen igen i 2 timmar för att imunförsvars-sänkar-pillren ska få komma henne till godo.
Får se om hon hinner göra nått däremellan.

Nu är Nancy hos henne till 21.00. När hon kom sa jag att va bra du kom, nu kan vi gå å lägga oss (hon är så bra och hajjar å så att vi kan slappna av,) skulle hon jobba dygnet runt så skulle jag kunna åka hem å jobba om jag viljat det vill säga, nu varken vill eller kan jag.
Som tur är så har hon några sådana guldkorn, men det är ju typ 200 personal har dom själva sagt så det varierar.

Nu kommer Gustav tillbaka i morgon från 3-dagars semestern, det känns bra.

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Hehe!! Ja det är bäst dom passar sig,jag vet vad som hände i på KS ja,,,haha,,Härligt att du har ditt humör kvar!!
=)

Vi älskar dig,kämpa på!!!PUSS PUSS!!!

Mamma,Danne & Elin

2008-01-27 @ 20:33:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0