Gustav ringde nyss 11.00

Jag skriver rätt av vad han sa (det jag kommer ihåg) Text inom parentes () är mina egna ord och inte hans.

Det ser bra ut, stabilt, hon har ansträngd njur/lever som sig bör, hon har som följd därav kissat lite dåligt och samlat på sig vätska som vi vill ha bort, man ser det på henne för hon är lite svullen inte bara i ansiktet utan hela hon.
Hon ser till och med stabilare ut nu än vad hon gjorde innan den senaste operationen.

Vi kanske kopplar igång en apparat som "tar bort" vätska (en maskin som påminner om dialysmaskin) Bengt-Åke förutsåg att detta kanske skulle komma att behövas så han såg till att sätta nödvändig koppling till blodbanan redan vid/efter operation av tunntarm.

Det kan hända att vi inte startar det alls det bero på hur mycket hon kissar nu i dag.

Vi har lagt om på magen och bytt ut svampen.
(Hon har öppen buk med en stor svamp däri, täckt av en slags plastolie, mitt på slangen är en slang ansluten som går till en maskin som suger konstant och håller svampen nästan torr dygnet runt, riktigt smart pryl i stället för plastskiva på magen med dränage som blod mm från op ska rinna ut ur.)

Framåt fredag byter vi/lägger om igen.
Då vi även planerat att gå in med kamera och ta prover.

Tarmen ser riktigt bra ut, den har redan avgett vätska som påminner om avföring! (Tänk nu på att den e ny och inte hunnit bli angipen av hennes imunförsvar, som förhoppningsvis är klart svagare nu motför när hon kom hit 9e jan.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0