mamma skriver i natten (kan ej sova)

Godkväll, har varit en jobbig dag idag för Lina, eller det började igårkväll med krångel med läckage å blödningar.
Omläggning på natten, när jag kom upp på förmiddagen var hon jättetrött, jag fråga om dom tagit blodvärde, hon har ju lågt blodvärde ibland, åsså hade hon blödigt kvällen innan, så det kolla dom å det var ju lågt. Sen sa en sköterska att hon hade
jättehögt blodsocker i morse,jag vet inte om jag fattade rätt, att hon ej fått långtidsverkande insulin sen hon kom till Gävle, ska fråga i morgon igen, men hon skulle få det nu ikväll iallafall. Osäker hur dom sa, för det var 2 som stog å prata.

Det var dialys 14.00, på väg dit blev hon lite mer vaken, låg å kolla tv, så jag sa att då passar jag på att åka hem å äta å gå med Dennis. Jag hade typ bara gått iväg, så fick hon blodtrycksfall 50/47, gav henne vätska å syrgas. PUST

Senare uppe på Linas rum, så var det en sköterska som såg att hon inte har blivit vägd sen hon kom till Gävle. Det är väl ganska viktigt, för att hålla koll på vätska, tror jag iallafall.

Ha det bra/Kram mamma

Kommentarer
Postat av: Suss

åh men kunde inte gävle sjukhus sköta sig när du äntligen tog dig mod till att åka hem? hoppas allt funkar i fortsättningen.. PUSS

2008-12-16 @ 10:20:09
URL: http://sussiessaga.blogg.se/
Postat av: Sussi

Men fy!Usch vad tråkigt och kämpigt.Hoppas allt ordnar upp sig och det blir koll på värden etc illa snabbt.Konstigt ändå att det är ni som ska behöva hålla reda på allt som ska göras,eller borde göras,och inte sjukhuspersonalen?Hur som helst hoppas jag på snabb återhämtning för dig Lina!



KRAAAAAAAAAM

Sussi

2008-12-16 @ 10:52:18
Postat av: peter pc carlsson

Inget som jag kan skriva kan ju hjälpa, men jag kan sända er en tanke.



Kram.



/PC

2008-12-16 @ 19:34:15
URL: http://enbart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0