Cirkus Scott del 2.

På morgonen så tjata ja lite vid rondning om vätskebrist.
I min värld heter vatten till lina Glykos, i och med att jag sa glykos så gav man henne glykos.
Surrade med Carola som är här och hon menade på att hon brukar få annat vatten som inte innehåller socker. Natriumklorid tror jag det heter.

Sköterskan var på lunch så jag ringde sahlgrenska som sa att hon INTE ska ha glykos.
Jag stoppade droppet (2dl av 10 hade gått in) la på och plingade.
Bad sköterskan ringa linas dietist och hon gjorde det, men hon var ledig tills i morgon bitti.
Jag ringde då för 3dje gången i dag till avd 20 på sahlgrenska och gav luren till sköterskan så att dom pratade med varandra.
I den här vevan så tog man socker som var ganska högt. Hon fick insulin nyss.
Sköterskan hängde nyss upp rätt vätska.
Har sökt Ulf Öhrvall som ska vara kirurghövding några ggr utan att få svar.

Hon ska på op för att få magpåsen bytt (det rinner inte nå bra) efterssom att dialys gett blodförtunnande av misstag så gissar jag att det är levrat blod från blödande i går som slaggat igen.
I och med att vätskan e röd så vill man kolla blodvärdet, nyss kom man in och tog nytt prov för att labb eller nån slarvat bort förra röret.

Nåväl ska leta rätt på han uffe å påtala att inte mycket funkar och att han måste ordinera att man ringer göteborg VARENDA GÅNG.

Papps

Just ja sista samtalet med sahlgrenska så nämnde sköterskan att hennes boss Cia skulle ringa Gävle lassarett.
Hoppas det ger nått åxå.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas att allt ordnar sig till slut.

Brevet är vidarebefodrat.

Mvh Mina

2008-12-18 @ 17:56:22
Postat av: Sussi

Ja jisses!Har inte ägnat så värst stort intresse åt årets adventskalender,förutom gårdagens avsnitt av nån anledning?Där pratade man om nån cirkus som verkar stämma in på Gävle sjukhus just nu.En jonglör som var stel i armarna,en skäggig dam som rakat av sig skägget,en trapetskonstnär som var höjdrädd (el nåt) etc..........

Nu får dom baske mig skärpa till sig!

HEJA LINA och alla ni andra!!!!!!!



KRAAAAAAAAAAM



Sussi

2008-12-18 @ 23:09:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0