På linas rum. 5 på natten. Vac-pump-vakt.

Dom e bra dom här vacpumparna motför alternativet.

Men fan va dom ska pipa å dona + läckagen.

Den här gången somnade hon om i stället för att bli tvärpigg sent på kvällen å vara uppe halva natten.

Vacpumpen (som man nu börjar begripa till fullo) har inga problem i sig,
det är bara när man inte lagt om helt tätt som den krånglar.

Det är helt enkelt inte 100% tätt på den ganska stora tejpytan på magen, gissar på minst 7 av 10 ggr är det så.
Den här gången var det så och vacen suger då in luft som sugs ut varpå vätskan blir skummig.
Då tror själva pumpen att behållaren är full fast den är nästan är tom. Den ser skummet s.a.s.

Jag böt ut 5 behållare på nån timme, dom rymmer 2,5 liter, jag gissar det var 4dl vätska i.

Frågade lina som köpte resonemanget (hon e ju klok å) så vi började tejpa lite planlöst å hoppades att nån luftficka skulle bli igentäppt. Efter det har jag bytt 1 beållare på 5 timmar. Så nått hål täppte vi igen.

Så jag har suttit som vac-pumps-vakt + att ja starta hennes bärbara med musik till hennes trådlösa lurar så hon slipper höra det eviga larmet från vac-pumpen. Tänkte att hon skulle vakna utvilad för en gångs skull å inte vara skittrött å sova halva förmiddan.

Ska smygväcka henne strax å ta en snabbkoll på magen så de inte e nått läckage, + byta behållare innan ja går å knoppar.

Så får danne rusa hit lite tidigt å hjälpa henne att sätta sig i rullstol eller nått.


Temp: Nej.
Värden: Bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0