fortf högt kalium, väntar på att få läggas om.

Jaaa, kaliumet ligger lite högt fortfarande, idag har det legat still på typ 5.8,  och det väntas på tid från OP för att göra omläggning nu för det måste göras idag för det läcker om vac plasten på magen, kanske skulle ges brikanyl idag igen, och droppet hon alltid har haft, "maten" den vita påsen, har dom bytit till Kalium fri "mat" :P

För någon vecka sen sa Lina till om att hon inte vill va så hårt sövd så hon slipper uppvak/respirator.
Så hon sövs inte så hårt nu för tiden så de är lugnt att söva idag fast kaliumet är lite högt. Sköterskan som jobba idag, har vart med på en omläggning och sa att "när jag va med sist så sa du aj och hallå och dina armar flyger ner mot magen ibland, så man måste va snabb på att hålla i dig"  Lina kommer inte ihåg nått från omläggningarna, så hon är väl lite halv sövd så där precis lagomt på gränsen.

Det verkar inte som att någon är orolig över kaliumet, känns lite mer "jaja sluta fråga om de där, de är ingenting"  och så länge gustav och co inte är oroliga är inte jag nå orolig, men lina är förstås det, sitter väl i sen magnesiumbristen och att det är drygt att dom inte vet varför.

Prograf  va på 14 idag 15 igår tror jag, så den är där den ska vara.


Nu glor väl hon och maddis på film tror jag,  och annars om dagarna har dietisten fullt upp med att beställa mat åt na,  idag va hon "peangad" och kände sig spyfärdig så vi tog bort peangerna lite tidigare, sen mitt i att hon prata om att hon mådde illa sa hon "ååh va gott de ska bli med lapskojjs imorn" och alla börja skratta.
Annars har hon tränat för de mesta, och spelat lite kort med oss.

danne

Kommentarer
Postat av: Suss

Danne, du är hälften påväg till sjuksköterske utbildning! Fan vad duktig du är och fan av lina har fått den bästa bror någonsin!

2008-04-11 @ 17:42:36
Postat av: Sussi

Ja jag håller med föregående "talare".Kanske nåt att fundera på Danne.Att bli sjuksyrra menar jag.Hoppas Maddis sköter sig där på sjukhuset.Har Hannah här i knäet och hon vill också skriva en hälsning:
jkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkjkkkkkkkkkkkjdddd d d d /Hannah

KRAAAAAAM
Sussi

2008-04-11 @ 18:52:20
Postat av: mamma

jaa,Danne är duktig han :),med honom kan hon känna sig lugn.Ok hoppas omläggningen blir av snart så du slipper att det läcker.Haha ja du gumman du är rolig,förstår att du är jättesugen på att käka,snuttan.Hälsa Maddis å Danne oxå.
Puss puss,älskar dig

2008-04-11 @ 19:02:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0